.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه نیافتگی دانشگاه مازندران به مدیران استانی برمی‌گردد
رئیس دانشگاه مازندران عدم توسعه یافتگی دانشگاه را عدم وجود وحدت نظر و هماهنگی مدیران کلان استانی عنوان کرد و گفت: امیدوارم با ورود نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی این تفاهم و هماهنگی بین مدیران استان به‌ وجود آید.

به گزارش شمال نیوز، سید خلاق میرنیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: دانشگاه مازندران دارای 54 رشته کارشناسی، 67 ارشد و 89 رشته دکترا است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی جذب دانشجو این دانشگاه در سال جدید 3 هزار دانشجو در رشته کارشناسی، یک‌هزار و 500 نفر ارشد و 280 نفر دانشجو دکتری است، تصریح کرد: تعداد دانشجویان این دانشگاه در حال حاضر 10 هزار و 500 دانشجو است که از این تعداد 7 هزار و 500 نفر در رشته کارشناسی، 2 هزار نفر ارشد و 900 نفر در رشته دکترا تحصیل می‌کنند.

میرنیا تعداد اعضاء هیأت علمی این دانشگاه را 344 نفر، کارمند رسمی و پیمانی را 145 نفر و قراردادی را 320 نفر برشمرد و گفت: نسبت استاد به کارمند 1.6 درصد است که استاندارد آن در کشور یک است که این امر نشان می‌دهد این دانشگاه 6 درصد مازاد کارمند دارد.

این مسؤول به وجود 21 مجله علمی که 11 مجله دارای درجات پژوهشی آی.ای .سی اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه مازندران از لحاظ توسعه و پیشرفت در جایگاه خوبی قرار ندارد.

میرنیا عدم توسعه یافتگی دانشگاه را عدم وجود وحدت نظر و هماهنگی مدیران کلان استانی عنوان کرد و افزود: امیدوارم با ورود نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی این تفاهم و هماهنگی بین مدیران استان به‌وجود آید.

رئیس دانشگاه مازندران وجود منطقه آزاد تجاری را از عوامل مهم توسعه یافتگی استان دانست و گفت: استان مازندران از محدود استان‌هایی است که فاقد منطقه آزاد است.

وی با اعلام اینکه حق طبیعی استان مازندران داشتن منطقه آزاد است، خاطرنشان کرد: شهرستان بابلسر دارای ظرفیت بالایی برای داشتن منطقه آزاد تجاری است.

میرنیا وجود دانشگاه‌های متعدد را بالاتر از ظرفیت استان دانست و بیان کرد: از زمان ورودم نظارت بر دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار دادم و موسسات غیرانتفاعی که عمرشان از پنج سال گذشته و فاقد ریاست هستند و دانشگاه‌های فاقد ساختمان و هیأت امنا را منحل اعلام می‌کنم.

وی با اعلام اینکه در زمان ورودم 550 حق‌التدریس در دانشگاه فعالیت داشتند که بعد از ورودم این تعداد را به 150 و در نهایت به 30 نفر رساندیم، گفت: چون معتقدم هر کسی نباید جرأت کند لباس استادی دانشگاه مازندران به تن کند.

رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه مازندران با بیان اینکه از زمان ورودم دولت هیچ حمایت مالی از من نداشته است، اظهار کرد: با وجود حمایت نشدن از سوی دولت پروژه‌های عمران زیادی در دانشگاه مازندران در حال اجرا است.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.